Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Informatii pentru pacienti


Anexele normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46 din 2003

  • - Acordul pacientului privind filmarea/fotografierea în incinta unităţii sanitare   ANEXA 1
  • - Solicitare privind comunicarea documentelor medicale personale   ANEXA 3
  • - Declaraţie privind comunicarea documentelor medicale personale   ANEXA 4
  • - Acordul pacientului privind comunicarea datelor medicale personale   ANEXA 5

CHESTIONARE

Stimate pacient/pacienta,in vederea aprecierii activitatii pe care o desfasuram, pentru cresterea calitatii nevoilor medicale pe care le prestam precum si pentru corectarea prestatiilor noastre, va rugam sa aveti amabilitatea sa raspundeti intrebarilor din chestionarele de mai jos si de a ni le transmite pe mail la adresa spital.campulung@gmail.com, sau de a le depune in locurile special amenajate din ambulator si spital.

Parerea dumneavoastra este FOARTE importanta pentru noi!


Ordinul nr. 1488/2022 pentru stabilirea cuantumului alocaţiei de hrană în unităţile sanitare publice din 31.05.2022

>>>Mai multe informatii<<<


NIVELUL alocatiilor de hrana pentru Spitalul Municipal Campulung

Categorie pacienti
lei/bolnav internat/zi
Pacienţi spitalizaţi - copii şi adulţi
22
Bolnavi TBC şi HIV/SIDA - copii şi adulţi
33
Bolnavi hepatită, neoplazici - copii şi adulţi
33
Bolnavi diabet - copii şi adulţi
33
Bolnavi arşi
33
Bolnavi în leprozerii
33
Lăuze
22
Însoţitori
22
--------------------------------------------------------------------------------------
Infectia cu noul coronavirus (SARS-CoV-2)
Informatii pentru populatie

Pentru informatii actualizate in permanenta despre COVID-19, accesati pagina:

--------------------------------------------------------------------------------------
SERVICII MEDICALE

Spitalul Municipal Campulung, asigura:

  1. Servicii de urgenta - CPU (Compartiment Primire Urgente)
  2. Servicii pentru asigurarea continuitatii activitatii medicale - linii de garda pe specialitatile: Medicina Interna, Chirurgie Generala, Obstetrica Ginecologie, Pediatrie, Laborator de analize medicale, CPU
  3. Servicii spitalicesti - spitalizare continua pentru specialitatile:Pediatrie, Neonatologie, Obstetrica-Ginecologie, Medicina Interna, Neurologie, Reumatologie, Oncologie medicala, Endocrinologie, Chirurgie generala, Ortopedie si traumatologie, Chirurgie plastica, ATI, Cardiologie, Boli infectioase, Dermatovenerologie, ORL, Psihiatrie, Oftalmologie
  4. Servicii spitalicesti - spitalizare de zi pentru specialitatile:Pediatrie, Obstetrica-Ginecologie, Medicina Interna, Neurologie, Reumatologie, Oncologie medicala, Endocrinologie, Chirurgie generala, Ortopedie si traumatologie, Chirurgie plastica, Cardiologie, Boli infectioase, Dermatovenerologie, ORL, Psihiatrie, Oftalmologie
  5. Servicii clinice - consultatii, mica chirurgie, controale, urmarire cazuri postoperator.
  6. Serviciile clinice sunt accesibile in urmatoarele specialitati : Pediatrie, Obstetrica-Ginecologie, Medicina Interna, Neurologie, Reumatologie, Oncologie medicala, Endocrinologie, Chirurgie generala, Ortopedie si traumatologie, Chirurgie plastica, Cardiologie, Boli infectioase, Dermatovenerologie, ORL, Psihiatrie, Oftalmologie, Diabet zaharat,nutritie si boli metabolice, Planificare familiala
  7. Servicii de recuperare medicala - LABORATOR RECUPERARE MEDICALA, MEDICINA FIZICA SI BALNEOLOGIE
  8. Sevicii paraclinice - Laborator radiologie si imagistica, Laborator analize medicale
  9. Servicii de citologie, histopatologie si prosectura - SERVICIUL DE ANATOMIE PATOLOGICA

--------------------------------------------------------------------------------------
Avand in vedere Hotararea nr. 458/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul sanatatii si pentru prorogarea unor termene, va aducem la cunostinta urmatoarele:

  • - Termenul de valabilitate a cardului national este de 7 ani de la data emiterii.
  • - Termenul de valabilitate a cardurilor nationale emise pana la data de 31 iulie 2018 este de 7 ani de la data emiterii
  • - Pentru cardurile emise pana la data de 31 decembrie 2012, termenul de valabilitate incepe de la data de 1 ianuarie 2013
--------------------------------------------------------------------------------------
Nota de informare privind protectia datelor cu caracter personal

Descarca nota de informare

Dosarul Electronic de Sanatate - Manual pentru pacienti

Descarca manual DES


In atentia apartinatorilor

- Conform ordinului prin care se reglementeaza programul de vizite al apartinatorilor pacientilor internati in unitatile sanitare publice, va aducem la cunostinta urmatoarele:

Descarca anunt

--------------------------------------------------------------------------------------
DREPTURILE SI OBLIGATIILE ASIGURATULUI

Mai multe informatii

--------------------------------------------------------------------------------------
INFORMATII NECESARE PENTRU CONSULT AMBULATORIU, INTERNARE / EXTERNARE

Mai multe informatii

Documente necesare pentru acordarea consultatiilor in ambulatoriul integrat al spitalului:

  1. Bilet de trimitere de la medicul de familie sau de la alt medic specialist, cu exceptia urgentelor si afectiunilor stabilite prin norme (Anexa nr. 13), care permit prezentarea direct la medicul de specialitate din ambulatoriu;
  2. Buletin / carte de identitate / certificat de nastere;
  3. Cardul national de asigurari de sanatate sau adeverinta inlocuitoare a cardului
  4. Pentru eliberarea concediului medical: adeverinta in care se va mentiona numarul de zile de concediu medical de care a beneficiat salariatul in ultimele 12 luni;
  5. Formularul de concediu medical initial (daca este cazul);
  • Pentru stabilirea categoriei de asigurat in vederea incadrarii corecte in gradul de compensare in cazul eliberarii retetelor compensate, se va prezenta:
  • adeverinta de salariat;
  • cupon de pensie;
  • adeverinta CAS;
  • adeverinta de elev / student;
  • Pentru pencientii care se prezinta pentru prima data la medicul specialist(in urma schimbarii medicului) se recomanda sa prezinte istoricul medical (analize, bilete de externare, recomandari medicale, etc.)

Conditii de internare:

Prezentarea biletului de trimitere de la medicul de familie / biletului de trimitere sau a scrisoare medicala de la medicul specialist din ambulatoriu sau prezentarea la camera de garda (CPU) in cazul urgentelor medico-chirurgicale.

Acte necesare formalităţilor de internare:

  1. Biletul de trimitere de la medicul de familie / bilet de trimitere sau scrisoare medicala de la medicul specialist din ambulatoriu
  2. Buletin / carte de identitate / certificat de nastere
  3. Cardul national de asigurari de sanatate sau adeverinta inlocuitoare a cardului
  • Pentru stabilirea categoriei de asigurat in vederea incadrarii corecte in gradul de compensare in cazul eliberarii retetelor compensate, se va prezenta:
  • adeverinţă de salariat;
  • cupon de pensie;
  • adeverinţă CAS;
  • adeverinţă de elev / student;

Obligaţiile pacientului:

  1. Bolnavii internaţi sunt obligaţi să poarte pe durata internării ţinuta regulamentară de spital;
  2. Este interzisă circulaţia bolnavilor în alte secţii decât cele în care sunt internaţi, cu excepţia cazurilor care necesită investigaţii;
  3. Este interzisa mutarea pacientului in alt salon sau pat din proprie initiativa.
  4. Bolnavii internaţi nu pot părăsi unitatea sanitară în ţinuta de spital, fiind interzisă circulaţia pe străzi sau în parcuri în astfel de ţinută;
  5. Este interzis consumul de băuturi alcoolice şi fumatul în incinta spitalului;
  6. Bolnavii internaţi sunt obligaţi să respecte regulamentul de ordine interioară al spitalului şi al secţiei;
  7. Pacienţii sunt datori să respecte unitatea sanitară, personalul medical şi de îngrijire precum şi pe ceilalţi pacienţi;
  8. Respectarea ordinei şi liniştii, păstrarea curăţeniei în saloane, sala de mese, coridoare;
  9. Nu se permite tulburarea liniştii, degradarea mobilierului şi bunurilor din dotarea secţiei şi spitalului;
  10. Introducerea în instituţie de aparatură audio-vizuală este posibilă numai cu acordul medicului şef de secţie.

Drepturile pacientului:

  1. Pacienţii au dreptul la îngrijirea sănătăţii la cel mai înalt standard, indiferent de statutul social, vârstă, sex, etnie, religie sau convingeri politice;
  2. Pacienţii au dreptul la adresabilitate liberă la asistenţa medicală, conform prevederilor legale;
  3. Pacienţii au dreptul de a cunoaşte identitatea, statutul profesional şi calificarea celor care asigură serviciul de sănătate;
  4. Dreptul de a fi informaţi în legătură cu starea sănătăţii lor, cu procedurile terapeutice propuse, cu diagnosticul şi prognoza afecţiunii;
  5. Informaţiile trebuiesc comunicate pacienţilor într-o manieră adecvată capacităţii lor de înţelegere. Dacă pacientul nu vorbeşte limba oficială, trebuie să existe mijloace de traducere.
  6. Dreptul de a fi informat şi de a lua o decizie referitoare la efectuarea unor activităţi de cercetare/învăţământ care implică persoana sa;
  7. După ce au fost informaţi asupra tratamentului pacienţii au dreptul să-l accepte sau să-l refuze;
  8. Când pacienţii sunt incapabili să-şi exprime voinţa şi este necesară intervenţia medicală de urgenţă consiţământul poate fi presupus dacă nu există elemente exprimate anterior de pacient, care să ateste refuzul consiţământului.
  9. În cazul pacienţilor fără discernământ consiţământul este exprimat în scris de aparţinătorul sau reprezentantul legal.
  10. Pacienţii au dreptul de a fi informaţi asupra facilităţilor de care dispune spitalul pentru asistenţă personală, siguranţa şi confortul său;
  11. Dreptul pacientului la intimitate şi la confidenţialitatea tuturor informaţiilor legate de afecţiunea sa;
  12. Pacienţii cu indicaţii speciale, au dreptul de a avea în apropiere şi de a participa la îngrijirea lor, o rudă sau o persoană apropiată pe durata spitalizării lor;
  13. Pacienţii au dreptul de a fi vizitaţi cu condiţia respectării programului de vizită stabilit de conducerea spitalului şi de fiecare secţie în funcţie de specificul său;
  14. Pacienţii au dreptul să primească la cerere servicii religioase;
  15. Dreptul la continuitatea îngrijirilor.
  16. Bolnavii care necesită investigaţii sau consultaţii suplimentare pot beneficia de aceste servicii.
  17. Pacienţii au dreptul de a li se examina şi rezolva plângerile într-o manieră justă, eficientă, promptă şi de a fi informaţi asupra rezultatului.
  18. Pacientii au dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala.

    De asemenea, conform Legii 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare, Art. 230, alin 2, pacientii au urmatoarele drepturi:

  19. sa aleaga furnizorul de servicii medicale, precum si casa de asigurari de sanatate la care se asigura, in conditiile prezentei legi si ale contractului-cadru;
  20. sa fie inscrisi pe lista unui medic de familie pe care il solicita, daca indeplinesc toate conditiile prezentei legi, suportand cheltuielile de transport daca optiunea este pentru un medic din alta localitate;
  21. sa isi schimbe medicul de familie ales numai dupa expirarea a cel putin 6 luni de la data inscrierii pe listele acestuia, cu exceptia situatiilor prevazute in Contractul-cadru;
  22. sa beneficieze de pachetul de servicii de baza in mod nediscriminatoriu, in conditiile legii;
  23. sa beneficieze de rambursarea tuturor cheltuielilor efectuate pe perioada spitalizarii cu medicamentele, materialele sanitare si investigatiile paraclinice la care ar fi fost indreptatiti fara contributie personala, in conditiile impuse de contractul-cadru;

    Informatii suplimentare privind rambursarea cheltuieliulor

  24. sa efectueze controale profilactice, in conditiile stabilite prin contractul-cadru;
  25. sa beneficieze de servicii de asistenta medicala preventiva si de promovare a sanatatii, inclusiv pentru depistarea precoce a bolilor;
  26. sa poata beneficia de servicii de consiliere psihologica, in limita bugetului aprobat;
  27. sa beneficieze de servicii medicale in ambulatorii si in spitale aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate;
  28. sa beneficieze de servicii medicale de urgenta;
  29. sa beneficieze de unele servicii de asistenta stomatologica;
  30. sa beneficieze de tratament fizioterapeutic si de recuperare;
  31. sa beneficieze de dispozitive medicale, tehnologii si dispozitive asistive;
  32. sa beneficieze de servicii de ingrijiri medicale la domiciliu;
  33. sa li se garanteze confidentialitatea privind datele, in special in ceea ce priveste diagnosticul si tratamentul;
  34. sa aiba dreptul la informatie in cazul tratamentelor medicale;
  35. sa beneficieze de concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate in conditiile legii.
Informatii privind externarea:

  1. Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii.
  2. Se elibereaza de catre medical curant scrisoare medicala catre medicul de familie sau medicul de specialitate din ambulatoriu, dupa caz, evaluarea starii de sanatate a pacientului la momentul externarii si indicatiile de tratament si supraveghere terapeutica pentru urmatoarea perioada (determinata conform diagnosticului):
  3. - recomandari privind regimul igieno-dietetic de urmat;

    -recomandari privind un stil de viata sanatos;

    -se elibereaza la externare biletul de iesire, intocmit de medicul curant;

    -reteta compensata/gratuita daca persona este asigurata;

    - concediu medical (la cerere);

    - se recomanda ingrijire medicala la domiciliu, servicii ce pot fi oferite de furnizorii de ingrijiri la domiciliu.

  4. La externare pacientul va primi inclusiv informatiile privind o eventuala aparitie sau agravare a unor semne ori simptome care necesita revenirea de urgenta la spital.

Mai multe informatii

REZULTATE ANALIZE

Pentru a vedea rezultatele analizelor tale, urmează instrucțiunile primite la recoltare.


ACCESEAZA REZULTATE
Cum sa fii in siguranta cand mergi la doctor - sfaturi pentru copii

Obiectivele Zilei Mondiale a Siguranței Pacienților 2025 sunt:

- să aducă în atenția comunității medicale și a societății riscurile legate de îngrijirea nesigură în pediatrie și neonatologie;

- să mobilizeze guverne, profesioniști și organizații pentru a construi strategii durabile de protecție și calitate;

- să încurajeze implicarea părinților și a îngrijitorilor, transformându-i în parteneri activi ai echipelor medicale.



Mai multe informatii

COD DE BUNE PRACTICI PENTRU VIZITATORI

Obligatiile vizitatorilor/apartinatorilor pe durata vizitei la pacientii internati in spital

Mai multe informatii


EDUCATIE SANITARA PREVENTIVA

Mai multe informatii


Ghidul Pacientului


Mai multe informatii

Rambursare cheltuieli efectuate de pacienti

Spitalele au obligatia sa asigure din sumele contractate, cu exceptia sumelor pentru medicamente, materiale sanitare specifice, dispozitive medicale si servicii de tratament si/sau diagnostic, acoperite prin programele nationale cu scop curativ si pentru servicii de hemodializa si dializa peritoneala, toate cheltuielile, potrivit legii, inclusiv pentru:

Mai multe informatii

Informatii privind coplata

Pentru serviciile medicale furnizate de Spitalul Municipal Campulung se percepe o coplata de 10 RON, fiind scutiti de la coplata urmatoarele categorii de servicii si investigatii:

Mai multe informatii

Esti pacient - ai drepturi!

Mai multe informatii

Recuperarea activa a pacientului, mobilizarea precoce si stilul sanatos de viata - elemente principale de lupta impotriva durerii cronice

Mai multe informatii

Efectele consumului daunator de alcool
Prevenirea rezistentei la antibiotice
Top 5 alimente care te ajuta sa slabesti
Cum sa porti o masca medicala in siguranta

Mai multe informatii