POLITICA DE CALITATE ADOPTATA LA NIVELUL SPITALULUI


MISIUNEA

Managementul spitalului isi propune furnizarea de servicii medicale de cea mai buna CALITATE, care sa permita realizarea dezideratului nostru principal -vindecarea bolii si recuperarea totala-, sau, in ultima situatie, -ameliorarea simptomatologiei- avand in vedere permanent satisfactia si siguranta pacientului. Suntem preocupati sa avem GRIJA fata de pacientii nostri prin aceasta intelegand sa avem atitudinea potrivita, sa aratam compasiune si EMPATIE. Avem pregatirea si experienta profesionala necesare solutionarii celor mai complexe cazuri, tehnologie si aparatura moderna carora li se adauga pasiunea pentru ceea ce facem. Avem o atitudine RESPONSABILA si ne asumam in totalitate acest rol prin tot ceea ce realizam. Suntem constienti de faptul ca fiecare dintre noi este important, insa stim ca vom reusi impreuna ca si echipa. De aceea MUNCA IN ECHIPA este liantul care ne uneste si ne da increderea pe care o transmitem mai departe pacientilor nostri. Pentru a fi permanent in varf este necesar ca nivelul de PERFORMANTA sa fie in mod constant ridicat si de aceea ne straduim ca in fiecare zi sa fim mai buni decat ieri, sa ne crestem nivelul de pregatire profesionala pentru a putea fi la curent cu tot ceea ce este inovator intr-un domeniu atat de provocator ca cel al medicinei actuale.

VIZIUNEA

Reperele activitatii spitalului sunt actele normative in vigoare care reglementeaza relatiile dintre spital si pacienti, precum si toate celelalte acte juridice care orienteaza conduita agentilor economici si a institutiilor sanitare. Cultivarea respectului fata de lege este componenta a managementului calitatii dezvoltat la nivelul spitalului. Resursele umane constituie preocuparea principala a structurii de management exprimata prin asigurarea conditiilor optime de dezvoltare profesionala a angajatilor, de promovare a performantei, de incurajare a perfectionarii in toate domeniile medicale cu sprijinul cadrelor medicale superioare care activeaza in spital. Calitatea serviciilor medicale oferite este o componenta a demersurilor colective, dar si individuale si se manifesta prin angajarea responsabila a resurselor umane, logistice si procedurale in vederea planificarii, executarii, verificarii si realizarii actiunilor care definesc scopurile prioritare ale spitalului. Spitalul urmareste in permanenta dezvoltarea sustenabila, utilizarea eficienta a fondurilor, angajarea cheltuielilor in scopul cresterii calitatii actului medical si gestionarea cheltuielilor de functionare, pentru cresterea calitatii actului medical. Viziunea conducerii Spitalului, in domeniul calitatii este de a dobandi si mentine o reputatie la cote maxime a spitalului prin CALITATE. Calitatea serviciilor furnizate de spital trebuie sa constituie un exemplu pentru sistemul sanitar national si international si o recomandare pentru pacientii nostri.

VALORILE SI DECLARATIA MANAGERULUI PRIVIND POLITICA IN DOMENIUL CALITATII

VALORI COMUNE

Spitalul urmareste imbunatatirea calitatii actului medical si diversificarea serviciilor oferite populatiei, cu respectarea drepturilor pacientilor precum si realizarea unui sistem de sanatate modern si eficient, compatibil cu sistemele de sanatate din Uniunea Europeana, pus permanent in slujba cetateanului. Spitalul doreste sa devina tot mai recunoscut ca ofertant de servicii medicale diversificate si de calitate pentru utilizatorii din ce in ce mai diversi si cu noi asteptari

-Respectarea dreptului la ocrotirea sanatatii populatiei;

-Garantarea calitatii si sigurantei actului medical;

-Cresterea rolului serviciilor preventive;

-Asigurarea accesibilitatii la servicii;

-Respectarea dreptului la libera alegere si a egalitatii de sanse;

-Colaborarea departamentelor spitalului conduce la cresterea calitatii serviciilor de spitalizare;

-Spitalul asigura parteneriate multidisciplinare pentru solutionarea problemelor complexe aparute;

-Politica de calitate se centreaza pe nevoile pacientilor;

-Dreptul la ingrijiri medicale este asigurat nediscriminatoriu;

-Planul de tratament si investigatii este bazat pe consimtamintul informat al pacientului, acordarea ingrijirilor respectand intimitatea si demnitatea pacientului;

-Dreptul pacientului privind confidentialitatea informatiilor si a vietii private este respectat, pacientii beneficiind de toate serviciile medicale si paramedicale necesare ingrijirii sanatatii lor;

-Accesul pacientilor la servicii este o componenta a politicii spitalului, nevoile medicale si personale ale pacientilor fiind luate in considerare in complexitatea lor;

-Managementul pacientului cu potential oncologic, este bazat pe comunicare intre echipe multidisciplinare specializate;

-La nivelul spitalului exista o preocupare de prevenire si gestiune a riscurilor si a evenimentelor nedorite;

-Actiunile de prevenire si educatie pentru sanatate ale pacientilor si vizitatorilor sunt parte componenta a programului de prevenire si combatere a infectiilor nosocomiale ale spitalului.

Furnizarea de servicii medicale de cea mai buna calitate, care sa permita realizarea dezideratului nostru principal -vindecarea bolii si recuperarea totala-, sau, in ultima situatie, -ameliorarea simptomatologiei- avand in vedere permanent satisfactia, siguranta si drepturile pacientului.

Misiunea reflecta scopul spitalului respectiv:

a. de a excela in furnizarea de servicii de calitate pacientilor, intr-o atmosfera prietenoasa si un ambient placut;

b. implementarea de solutii concrete pentru asigurarea educarii continue a personalului medical;

c. asigurarea de conditii optime pentru desfasurarea unui act medical de calitate, atat preventiv cat si de diagnostic si tratament;

d. orientarea catre pacient, prin identificarea nevoilor si asteptarilor acestuia.

Serviciile medicale asigurate sa fie calitativ superioare, astfel incat sa fie preferate in fata altora atat in sistemul sanitar cat si in comunitatea locala, regionala, nationala; Avand in vedere orientarea catre pacienti si cresterea calitatii serviciilor medicale oferite, spitalul a implementat si mentine Sistemul de Management al Calitatii (ISO 9001:2015), ultimul audit de supraveghere fiind efectuat in 2023.

DECLARATIA MANAGERULUI, PRIVIND POLITICA IN DOMENIUL CALITATII

Viziunea conducerii spitalului, in domeniul calitatii este de a dobandi si mentine o reputatie maxima a spitalului prin calitate. Calitatea serviciilor noastre trebuie sa constituie un exemplu pentru unitatile medicale similare si o recomandare pentru pacientii nostri. Misiunea spitalului este de a fi permanent o unitate in sistemul de sanatate din Romania orientata catre necesitatile actuale si asteptarile viitoare ale pacientilor si de a le furniza servicii medicale integrate si aliniate la principiul "Imbunatatirii continue".

Prin aceasta declaratie de politica ma angajez sa:

- comunic angajatilor orientarea catre pacienti/clienti si a importantei respectarii cerintelor legale si de reglementare;

- sa stabilesc politica si sa asigur stabilirea obiectivelor calitatii;

- sa conduc analizele managementului;

- sa asigur disponibilitatea resurselor;

- sa asigur stabilirea planurilor de actiune, disponibilitatea resurselor si tot sprijinul in colaborarea cu A.N.M.C.S.-ul in vederea imbunatatirii continue a sistemului de management al calitatii conform standardelor, procedurii si metodologiei de evaluare si acreditare in vigoare.

- sa satisfac cerintele tuturor partilor interesate, incepand cu pacientul si sa imbunatatesc continuu eficacitatea sistemului de management.

- sa solicit fiecarui angajat sa fie pe deplin constient de responsabilitatea personala fata de calitatea muncii depuse, sa cunoasca si sa indeplineasca prevederile documentelor sistemului de management al calitatii si sa transpuna in viata principiul care pozitioneaza PACIENTUL in centrul atentiei.

Sistemul implementat este stabilit in conformitate cu cerintele SR EN ISO 9001:2015 - Sisteme de management ale calitatii.

La proiectarea sistemului s-a tinut cont si de cerintele standardului SR ISO 15224:2013 - Sisteme de management al calitatii. Linii directoare pentru imbunatatiri de proces in organizatiile de servicii de sanatate.

Pentru realizarea misiunii si viziunii noastre si a satisface intr-o masura cat mai mare necesitatile actuale si asteptarile viitoare ale pacientilor, de a le furniza servicii medicale de calitate, ne vom conforma principiilor care stau la baza standardelor si referintelor privind Managementul Strategic si Organizational, Managementul Clinic, Etica Medicala si Drepturile Pacientului, respectiv:

a) dezvoltarea activitatii spitalului conform nevoilor de sanatate a populatiei din ...(aria geografica deservita respectiv regiunea, judetul, orasul, dupa caz)

b) asigurarii si imbunatatirii continue a calitatii serviciilor de sanatate si a sigurantei pacientului;

c) asigurarii nediscriminatorii a accesului pacientului la serviciile de sanatate, conform nevoilor acestuia, in limita misiunii si a resurselor spitalului;

d) respectarii demnitatii umane, a principiilor eticii si deontologiei medicale si a grijii fata de sanatatea pacientului;

e) orientarii managementului organizational, pe baze clinice, pentru sustinerea asistentei medicale centrate pe pacient;

f) abordarii integrate, inter si multidisciplinare a pacientului in managementul de caz;

g) promovarii eficacitatii si eficientei prin dezvoltarea conceptului de evaluarea a practicii profesionale prin audit clinic si prin optimizarea procesului decizional;

h) asigurarea continuitatii asistentei medicale in cadrul spitalului, prin asigurarea resurselor necesare, conform misiunii declarate si dupa externare prin colaborare cu mediciide familie si medicii specialisti din ambulator;

i) promovarii prin standarde a dezvoltarii culturii organizationale;

j) protejarii mediului;


~Descarca document~